آشنایی با گران ترین ساعت های جهان در سال 2023

آشنایی با گران ترین ساعت های جهان در سال 2023

فهرست زیر شامل گران ترین ساعت های جهان است که تمام آنها جزء کمیاب ترین ساعت های جهان نیز هستند.

تاریخ
1402/05/05 8:43 PM
دسته

معرفی گران ترین ساعت های مچی جهان در سال 2023

گرانترین و مشهورترین ساعتهای دنیا، اثار چند میلیون دالری هستند که تعدادی در موزه ها و برخی در گالری های ساعت های خاص نگهداری می شدند. ساعت های لوکس و گران قیمت در نوع کاربری متفاوت است، از ساعت های رسمی و کلاسیک گرفته تا مدل های اسپرت، یکی از دلایل این طبقه بندی ها شکستن رکوردهای جهانی، جلب نظر و توجه کلکسیونرهای برتر و تشویق میلیونرها و خانواده های سلطنتی و افراد مشهور هالیوود است. رولکس، هابلوت، پتک فیلیپ، کارتیر و.......... جزء گرانترین برندهای ساعت در جهان هستند که با طراحی عالی و استفاده از سنگهای قیمتی و فلزات گرانبها، افراد را حتی اگر اندکی به ساعت عالقه مند هستند تحت تاثیر قرار می دهد تولیدات این برندهای مشهور یا انحصاری و یا تعداد محدودی از آنها تولید شده است. فهرست زیر شامل گرانترین ساعتهای جهان است که تمام آنها جزء کمیاب ترین ساعتهای جهان نیز هستند و شامل طیف گسترده ای از ساعتها مثال : ساعتهای جیبی قدیمی تا ساعتهایی شبیه به جواهرات گران قیمت و لوکس می شوند.

21- Patek Philippe Worldtimer Guilloché Ref. 2523/1 ( قیمت 5.5 میلیون دلار )

21 .این ساعت مسی رنگ که ساخته شده از طلا است و دارای یک صفحه بسیار خاص و متفاوت است، این ساعت در واقع یکی از اولین ساخته های Patek Philippe و دارای دو تاج که یکی از آنها برای تنظیم ساعت و دیگری برای سنجش زمانی 24 شهر و منطقه معروف در جهان است. این مدل فراتر از جذابیت از پرطرفدارترین ساعت های جهان نیز می باشد که توجه هر سازنده ای را برای تولید موارد مشابه به خود جلب کرده است، و البته تنها دو نسخه از این ساعتها در حراجی ظاهر شده است.

20- Patek Philippe Platinum World Time Ref. 1415 ( قیمت 5.8 میلیون دلار )

20 .این ساعت پس از فروش در حراجی ژنو در آوریل سال 2002، که به قیمت 6.6 میلیون فرانک سوئیس به فروش رفت، و در آن زمان به عنوان گرانترین ساعت تاریخ، رکورد جهانی را شکست. پس از آن سال، این مدل به سختی دیده شد تا اینکه در سال 2021 به خانه حراج کریستیز هنگ کنگ رسید و بنابراین باز هم به فضای دست نیافتنی بودن آن افزوده شد. امروزه این ساعت دیگر جایگاه گران ترین ساعت جهان را ندارد اما همچنان بعنوان یکی از گران ترین ساعت های جهان شناخته می شود. درخشش این ساعت ساخته شده از پلاتین بخاطر قدمت و همچنین بسیار کمیاب و منحصر بفرد بودنش است. بدنه این ساعت، صیقلی و برش خورده و نام 41 شهر جهان بر روی آن حک شده است. طراحی سیستم زمان جهانی در سال 1935 توسط ساعت ساز مشهور بنام لوئیس کوتیه و در ژنو اختراع شد. و توسط شرکتهایی مثل رولکس، پتک فیلیپ و.... مورد استفاده قرار گرفت.

19 - Patek Philippe Yellow Gold Calibre 89 ( قیمت 6 میلیون دلار )

این مدل ساعت از برند Philippe Patek یکی از چهار نمونه منحصر به فرد از کالیبر 89 است، سه نمونه دیگر از طلای صورتی، طلای سفید و پلاتین ساخته شده اند. در واقع این چهار نمونه استثنایی به مناسبت 150 سالگی شرکت Patek Philippe ساخته شد و مدتی هم به عنوان پیچیده ترین ساعت مچی جهان شناخته می شد.
این ساعت تماشایی و منحصر به فرد ساخته شده از طلای زرد 18 عیار و دارای امکاناتی از قبیل زمان طلوع و غروب خورشید، زمان جهانی 125 شهر معروف جهان، تقویم، کرنوگراف، فشارسنج، ارتفاع سنج و قطب نما و... است. طراحی و ساخت این مدل 9 سال به طول انجامید و البته جای تعجب نیست که این مدل کالیبر 89 رقیب اصلی گران ترین ساعت طالی جهان است، و یکی از پیچیده ترین و جذاب ترین ساعتهای جهان به شمار می رود. علیرغم این مهندسی خاص و چشمگیر، کالیبر 89 نتوانست در آخرین حراج خود مالکی پیدا کند. البته ما مطمئن هستیم که برای مدت زیادی بی صاحب نخواهد ماند.

Patek Philippe Nautilus 5711 Tiffany Blue ( قیمت 6.5 میلیون دلار )

زمانی که سری 5711 شرکت پتک فیلیپ به پرفروش ترین مدل تبدیل شد ساعت ساز تولید آن را متوقف کرد و باعث شد ساعت هایی که قبلا وجود داشتند بیشتر مورد توجه قرار بگیرند. دقیقا در همان زمان پتک فیلیپ ساخت نسخه محدود Natutilus 5711 را اعلام کرد این بار با چهره Tiffanty Blue، که تاکنون فقط یکی از آنها به حراج عمومی رفته است که به قیمت نجومی 6.5 میلیون دلار به فروش رفت که تمام عواید آن به سازمان حفاظت از طبیعت اهدا گردید.

17- Patek Philippe Titanium Ref. 5208T-010 ( قیمت 6.6 میلیون دلار )

تیتانیوم به دلیل وزن بسیار سبک و استحکام بالا برای ساعت های ورزشی و اسپرت بهترین انتخواب است عالوه بر آن استحکام و مقاومت آن در برابر آب دریا، کلر و ضد خش بودن قابل توجه هست. 010-5208T. Ref اولین وآخرین نسخه تیتانیومی از مدل 5208 است، برند Philippe Patek در ساخت ساعتها به ندرت از تیتانیوم استفاده می کند، این ساعت خاص دارای کورنوگراف و تقویم است و ویژگی منحصر به فرد آن امکان چرخش صفحه ساعت است. این ساعت در 11 نوامبر 2017 در ژنو به حراج، و به قیمت 2.6 میلیون فرانک فروخته شد.

15- Patek Philippe White Gold Calibre 89 ( قیمت 6.9 میلیون دلار )

این ساعت علاوه بر پانزدهمین ساعت گرانقیمت در جهان است بعنوان پیچیده ترین ساعت تاریخ نیز شناخته می شود. یکی از 4 نمونه منحصر به فرد کالیبر 89 که اولین بار برای تولد 150 سالگی Philippe Patek ساخته شد و از جنس طلای سفید و دارای امکانات زیادی از جمله دو زمانه بودن، زمان طلوع و غروب خورشید، دما سنج، زنگ هشدار، تقویم دائمی، تصحیح سال کبیسه، تاریخ و نشانه عیدپاک است. در ابتدا این ساعت و سه مورد دیگر کالیبر 18 توسط یک خانواده سلطنتی خریداری گشت، اما این مجموعه ی با ارزش در اوایل دهه 2000 میالدی پراکنده شد، این مدل آخرین موردی بود که در حراجی Antiquorum عرضه و فروخته شد.

16- Vacheron Constantin – Kallania ( قیمت 7.7 میلیون دلار )

این ساعت شرکت واشر کنستاین مظهر هنر زنده و شور و شوق بهترین ساعت سازان سوِئیسی است که رکوردهای جدیدی را ثبت کرده است. 186 الماس تراش خورده به مجموع 170 قیراط با درخشش خود در تجسم شگفت انگیزی از نبوغ صنعت ساعت سازی می درخشد. هر الماس قبل از اینکه توسط آزمایشگاه مستقل موسسه گوهر شناسی سوئیس ( ssef ) تایید شود، یک فرایند طولانی و دقیق انتخواب از تعداد زیادی از سنگ های استخراج شده از معدن را پشت سر گذاشته است. وضوح استثنایی، رنگ، برش، پرداخت و یکنواختی واقعا یک دستاورد نادر است. بیش از هر عامل دیگری، این تناسبات و آرایش هزاران وجه است که زیبایی سنگ های قیمتی را تعیین می کند. بدنه این ساعت از طلای سفید و قطعات الماس روی آن شکل یک آبشار الماس را در ذهن بیننده تجسم می کند. واشر کنستاین با ترکیب هنر کلاسیک و طراحی مدرن بار دیگر ارزش های خود را در قرن 21 تاکید کرده است.این ساعت کلکسیونی باریک ترین کالیبر 1003 جهان و همچنین الماس های قیمتی ارزش واقعی آن را آشکار می کند.

14- Patek Philippe Two-Crown Worldtime Ref. 2523 Eurasia ( قیمت 7.7 میلیون دلار )

این ساعت از برند Philippe Patek از اسطوره ای ترین و افسانه ای ترین ساعت ها در دنیای ساعت شناسی محسوب می شود و این ویژگی های منحصر و مناسب برندی است که تاکنون برخی از بهترین ساعت های مردانه تمام دوران را خلق کرده است. این ساعت با نام جاده ابریشم شناخته می شود، از ویژگیهای برجسته آن صفحه ای است که دارای نقشه اوراسیا است. نقوش و طراحی هنرمندانه این ساعت بسیار فریبنده و دارای 24 منطقه زمانی، تاج دوگانه و... این شاهکار ناشناخته یکی از پر طرفدارترین های جهان است و به همین دلیل کلکسیونرها حاضرند بیش از 7.7 میلیون دالر برای داشتن آن بپردازند. این ساعت جز اولین نمونه ها بود که به افراد تاجر و علاقه مند به تجارت بین المللی اجازه داد که به طور همزمان، زمان را در همه جای دنیا دنبال کنند و یکی از پیچیده ترین و
جذاب ترین طرح هایی است که توسط پاتک فیلیپ تولید شده است.

13- Patek Philippe Stainless Steel Ref. 5016A-010 ( قیمت 7.9 میلیون دلار )

این مدل از برند Philippe Patek در واقع جایگزین یکی از مدلهایی است که از تولید خارج شده بود، بسیار کمیاب و فوق العاده پیچیده و پیشرفته هست، دارای مکانیسمی که جاذبه زمین را خنثی می کند، صفحه لعابی آبی رنگ ساعت با ظرافت خیره کننده ای میناکاری شده است، با تولید این مدل کلاسیک، از دید ساعت شناسان ورژن قدیمی آن دوباره متبلور شد.

12- Vacheron Constantin 57260 ( قیمت 8 میلیون دلار )

ساعت واچرون کنستانتین به سفارش یک مشتری خاص طراحی و تولید شد و قطعا یکی از پیچیده ترین ساعت موجود در جهان محسوب می شود، این ساعت ارزشمند و کمیاب ساخته شده از طلای سفید و از 2826 جزء مجزا و 242 سنگ قیمتی داخل موتور تشکیل شده است. دارای امکاناتی همچون تقویم یهودی، توربیلون (مکانیسمی که جاذبه زمین را خنثی می کند)، نشان دهنده زمان 24 شهر معروف در جهان، تنظیم زنگ شب، کورنوگراف و...است. طراحی و ساخت آن توسط 3 ساعت ساز معروف و به مدت 8 سال به طول انجامیده است. این ساعت حدود 8 میلیون دالر فروخته شده و آنچه که ساعت واچرون کنستانتین را استثنایی می کند نمادین بودن آن و همچنین یک اثر فنی و هنری که زیبایی آن منحصر به فرد، خیره کننده و خارق العاده است.

11- Patek Philippe Gobbi Milan ‘Heures Universelles’ Ref. 2523 ( قیمت 9 میلیون دلار )

این ساعت کمپانی پتک فیلیپ هم با داشتن صفحه لعابی آبی رنگ، در کنار قاب طلای 18 عیار مسی رنگ، تضاد زیبایی را به وجود آورده است. این ساعت دارای امکاناتی همچون دو تاج و نشانگر 24 ساعته و تقسیم شده به ساعات شبانه و روزانه، نشان دهنده زمان 40 شهر از جهان است که در سال 1953 طراحی و ساخته شد. این نمونه شگفت انگیز و کمیاب تنها مرجع شناخته شده مدل 2523 است که توسط Philippe Patek و Milano Gobbi امضا شده است و علاوه بر این سیستم ساعت جهانی آن با طراحی لوئیس کوتیه ساعت ساز افسانه ای مطابقت دارد و در واقع نمونه ای از عصر طلایی Patek Philippe در دهه 1950 اوج پیشرفت و صنعت و تکنولوژی است.

10- Patek Philippe Stainless Steel Ref. 1518 ( 12 میلیون دلار )

این ساعت یکی از چهار نسخه محدود از مدل 1518 Philippe Patek است، جذابیت اصلی این ساعت خاص در بدنه آن نهفته شده و بدنه این ساعت از جنس استنلس استیل مرغوب ساخته شده است و خود را از سایر ساعت های پتک فیلیپ که از طلای 18 عیار ساخته شده اند متمایز می کند. این مدل برای اولین بار در سال 1941 معرفی شد و عنوان اولین ساعت تقویم دار دائمی و دارای کرنوگراف در تاریخ ساعت شناسی را به خود اختصاص داد. و این ویژگی از دلایلی است که کلکسیونرها ی ساعت را تحت تاثیر قرار می دهد، حتی ممکن است برخی فکر کنند که استنلس استیل ارزش این ساعت را از ساعتهای ساخته شده از طلا کمتر کند، اما کمیاب و خاص بودن و ویژگی های منحصر به فرد این مدل همچون ثبت اولین کرنوگراف و تقویم دائمی در تاریخ ساعت سازی آن را بسیار ارزشمند می کند. هر زمانیکه که یک نسخه از مدل 1518 از برند Philippe Patek برای فروش ارائه می شود، اکثر کلکسیونرها برای داشتن یکی از آنها تمام تلاش خود را می کنند، این نسخه برای اولین بار در سال 1944 به شخصی مجارستانی فروخته شد. جالب است بدانید نویسنده مشهور جان گلدبرگر از ساعتهای فولادی برند Philippe Patek در یکی از کتابهایش می نویسد و چندین صفحه را نیز به این مدل اختصاص داده و جایگاه ویژه ای در تاریخ برای آن قائل است. بدون اغراق می توان گفت که این ساعت یکی از زیباترین و جذاب ترین و در عین حال مهم ترین ساعت مچی ساخته شده از فولاد بسیار مرغوب است که تاکنون توسط برند Philippe Patek تولید شده است.

9 -Jacob & Co. Billionaire Watch ( قیمت 18 میلیون دلار )

این ساعت شگفت انگیز از 189 قیراط الماس پوشانده شده است.توربیلون، مکانیسمی که جاذبه زمین را خنثی می کند از 167 قطعه و 18 جواهر تشکیل شده است. بند ساعت و صفحه آن به طور یکپارچه از طلای سفید 18 عیار ساخته شده است. برند Jacob از معدود برندهایی است که اعتبار ایجاد ساعتهای ارزشمند با سنگ های قیمتی را دارد، با توجه به اینکه صنعت الماس و سنگهای قیمتی دارای جامعه محدود است و دسترسی به الماس و سنگهای قیمتی برای هر شرکت قابل دسترسی نیست، اما Jacob به بهترین منابع الماس و سنگهای قیمتی در سراسر جهان دسترسی دارد.

8- Rolex Paul Newman Daytona Ref. 6239 ( قیمت 18.7 میلیون دلار )

این ساعت مردانه از برند رولکس ساخته شده از فولاد مرغوب به سفارش همسر پل نیومن هنرپیشه مشهور، طراحی و ساخته شده است. به خاطر علاقه پل نیومن به اتومبیلهای مسابقه ای از این روعبارت Drive Carfully به معنی با احتیاط رانندگی کن حک شده است. داشتن ساعت پل نیومن برای کلکسیونرها یک رویا است، حراج این ساعت تنها 12 دقیقه به طول انجامید تا اینکه از طریق تماس تلفنی و به بالاترین قیمت پیشنهادی 18.4 میلیون دلار به شخصی ناشناس فروخته شد. البته جای تعجب نیست زیرا رولکس نه تنها مشهورترین شرکت ساعت سازی در جهان است، بلکه یکی از مشهورترین برندهای لوکس موجود در جهان نیز محسوب می شود. Daytona از برند رولکس همیشه با پل نیومن خواهد بود و عمده شهرتش را باید مدیون و مرهون نوشته مخصوص برای این هنرپیشه مشهور دانست، پل نیومن، Daytona را به یکی از با ارزش ترین و گران قیمت ترین ساعتهای جهان تبدیل کرده است.

7- Patek Philippe Henry Graves Supercomplication ( قیمت 26 میلیون دلار )

این ساعت جیبی ساخته شده از طلا برند پتک فیلیپ که در ابتدا در سال 1933 برای یک بانکدار ثروتمند آمریکایی به نام هنری گریوز ساخته شد و حدودا 7 سال طول کشید تا طراحی و ساخته شود.این نسخه یکی از گرانترین ساعتهای جیبی جهان است که شامل : تقویم ، زمان طلوع و غروب خورشید، تصویر آسمان در شب که از خانه هنری گریوز در نیویورک به نظر میرسد و از 920 جزء مجزا شامل 430 پیچ، 110 چرخ، 120 اهرم و 70 سنگ قیمتی داخل موتور تشکیل شده است. این ساعت پیچیده پس از یک رقابت 15 دقیقه ای بین برخی از برترین کلکسیونرهای ساعت در جهان، به یک پیشنهاد دهنده ناشناس و به قیمت 26 میلیون دالر فروخته شد. این ساعت عنوان خود را که پیچیده ترین ساعت جهان بدون فناوری کامپیوتریست را همچنان حفظ کرده است.

6- Breguet Grande Complication Marie Antoinette ( قیمت 30 میلیون دلار )

این ساعت اتوماتیک ساخته شده از طلا در ابتدا برای ملکه ماری آنتوانت فرانسوی توسط یکی از عاشقان مرموز او در سال 1783 برای هدیه به ماری سفارش داده شده است. ساخت و طراحی این ساعت استثنایی حدودا 40 سال طول کشید، و علاوه بر منحصر به فرد بودن به رمانتیک و معما گونه بودن هم شهرت دارد، این ساعت جذاب دارای کامل ترین طیف از تخصص ساعت شناسی شناخته شده در
آن زمان است و شامل تقویم دائمی و دماسنج، نشانگر ذخیره انرژی 48 ساعته و.. است. این ساعت اواخر دهه 1900 در اورشلیم دزدیده شد اما در حال حاضر در موزه لس آنجلس نگهداری می شود و فقط برای شخصی در دسترس است که حاضر است برای داشتن آن 30 میلیون دلار بپردازد.از جذابیتهای آن همینکه ساعتی است افسانه ای و داستان عاشقانه ای در آن نهان است. حدودا دو قرن است که پیچیدگی فوق العاده این ساعت و سرنوشت افسانه ای آن، ساعت سازان را مجذوب خود کرده و تخیل کلکسیونرها را تحت تاثیر قرار داده است.

5- Patek Philippe Grandmaster Chime Ref. 6300A-010 ( قیمت 31 میلیون دلار )

این ساعت مکانیکی ساخته شده از فولاد بسیار مرغوب شامل دو صفحه، که یکی در جلو و دیگری در پشت ساعت است و گرانترین ساعت از برند Philippe Patek است که تا به حال فروخته شده است. دارای 20 ویژگی از جمله زنگ هشدار صوتی که زمان زنگ هشدار از پیش برنامه ریزی شده را نشان می دهد و تکرار کننده تاریخ که تاریخ را در صورت درخواست به صدا در می آورد که هر دو مورد آن توسط پتک فیلیپ ثبت اختراع جهانی هستند. صفحات آن ساخته شده از طلای 18 عیار سفید و بند آن از پوست تمساح است. و همچنین نوشته ( The Only one ) که یک نشان از انحصار کامل این ساعت است از ویژگی های دیگر این ساعت است.

Graff Diamonds The Fascination ( قیمت 40 میلیون دلار )

The Fascination جایگاه دوم را در فهرست گرانترین ساعتهای جهان به خود اختصاص داده است. Graff Diamonds که یک شرکت جواهرسازی بریتانیایی معروف است و به خاطر خرید و فروش مهمترین و ارزشمند ترین الماسهای جهان شهرت دارد. این نسخه نه تنها شاهکاری از مهارت های ساعت شناسی است، بلکه نمایشی بی نظیر از ترکیب الماس و طلاست و جواهرات به کار رفته در آن جز کمیاب ترین و پرطرفدارترین سنگهایی هستند که تاکنون کشف شده اند. این ساعت 40 میلیون دالری متشکل از 152.96 قیراط الماس سفید و صفحه الماس اشکی شکل آن 38 قیراط که در وسط صفحه ساعت قرار دارد که می توان آن را به عنوان انگشتر نیز استفاده کرد.

Graff Diamonds Hallucination

Graff Diamonds Hallucination یکی دیگر از ساخته های شرکت Graff Diamonds است، این ساعت فوق العاده خاص و بی نظیر دارای 110 قیراط از الماس های رنگی و جنس بند آن پلاتین است، صفحه کوارتز کوچک که توسط الماسهای صورتی محصور شده اند، و ترکیب الماسهایی به رنگ زرد، سبز و نارنجی زیبایی آن را صد چندان کرده است. ایده ساخت این ساعت ارزشمند توسط لورنس گراف رئیس شرکت Diamonds Graff پیشنهاد شد و گراف، این ساعت را توهم نامگذاری کرد، و این نام برای بیننده این ساعت دور از ذهن نخواهد بود. این شرکت با ساخت این قطعه بی نظیر، اقتدار، قدرت، مهارت و نوآوری خود را به سایر رقبا نشان داد. قیمت آن 55 میلیون دلار است که برای اولین بار در سال 2014 و در Baselworld رونمایی شد، این ساعت منحصر به فرد دستاورد فعالیت و تلاش هزاران ساعت از تیم طراحان، گوهرشناسان و صنعتگران متخصص و مشهور در جهان است، و یک شاهکار هنری بی سابقه و فراتر از سبک زیبایی شناسی است.

خرید آنلاین ساعت های مچی اصل

گروه تجاری پل کالا، عاملیت رسمی فروش و خدمات پس از فروش بین المللی برندهای fossil، hanowa، emporio armani، michael kors، seiko، DIESEL REEBOK و مرکز خرید آنلاین ساعت های مچی اصل در ایران مفتخر است که در خدمت شماست.