با پیچیده ترین ساعت های جهان در سال 2022 آشنا شوید.

با پیچیده ترین ساعت های جهان در سال 2022 آشنا شوید.

تاریخ
1401/04/18 1:22 AM
دسته

ساعت های پیچیده ساعت های لاکچری هستند که برای اشاره به هر ساعتی استفاده می شود که دارای ویژگی هایی فراتر از نمایش ساده ساعت ها و دقیقه ها باشد. این می تواند از یک نشانگر کلاسیک نمایش ماه تا استفاده از امکانات پیچیده مانند توربیلیون باشد، برای ساخت بعضی از این ساعت ها چندین سال کار مداوم انجام شده، تا نمونه ای از اوج هنر و خلاقیت انسان آفریده شود. در ادامه به معرفی به پیچیده ترن ساعت های ساخته شده می پردازیم.

1- Vacheron Constantin les cabinotiers Celestia Astronomical Grand Complication 3600

این ساعت مچی بند چرمی یک شاهکار استثنایی و منحصربه‌فرد از هنر ساعت‌شناسی است، ساعت Celestia ساخته شده از طلای سفید و پوست تمساح، دارای 23 ویژگی و 514 قطعه، پنجمین ساعت پیچیده است که تاکنون ساخته شده، از امکانات شاخص آن، تقویم همیشگی، معادله زمان، انقلاب‌ها، اعتدال و علائم زودیاک، نشانگر سطح جزر و مد، توربیلون ( تکنولوژی که اشتباهات زمان بندی ناشی از گرانش زمین را کاهش می دهد ) 3 هفته ذخیره انرژی، نمودار آسمان نیم کره شمالی با نشان کهکشان راه شیری و.......است.
قیمت این ساعت 1میلیون دلار و ساخت سوئیس است.

2- Jaeger-LeCoultre duometre Hybris Mechanica Grande Sonnerie

این ساعت مچی ساخته شده از طلای سفید با 26 ویژگی و 1300قطعه که ساخت آن 5 سال طول کشیده، چهارمین ساعت پیچیده جهان و نقطه اوج شرکت جاگرلیکولتر است، چرخ تعادل توربیلیون از پشت ساعت قابل مشاهده است، و صفحه ساعت به صورت قلب باز و اسکلتون طراحی شده است، از امکانات آن تقویم دائمی، توربیلیون، نشانگر ذخیره انرژی، 3 صدای زنگ مختلف، تکرار کننده دقیقه و.........است
قیمت این ساعت 1.5میلیون دلار و ساخت سوئیس است.

3- Franck Muller Aeternitas Mega 4

این ساعت کمپانی فرانک مولر با نام ابدیت با 36 ویژگی و 1483 قسمت، پیچیده ترین ساعت مچی و سومین ساعت پیچیده جهان است، قاب آن از طلای سفید و جنس شیشه از سافایر کریستال و بند آن از چرم تمساح است، از امکانات برجسته آن تقویم دائمی با چرخه 1000ساله، کورنوگراف فلای بک،سه روز ذخیره انرژی، توربیلیون ( تکنولوژی که باعث خنثی سازی نیروی جاذبه زمین می شود )و .........است. قیمت این ساعت 2.7میلیون دلار و ساخت سوئیس است.

4- Patek Philippe Calibre 89

این ساعت ساخته شده از طلای 18 عیار، با 24 عقربه، 1728قطعه و 33 ویژگی دومین ساعت پیچیده جهان است که در سال 1989 و در جشن 150 سالگی پتک فیلیپ ساخته شده. دارای نشانگر فاز ماه، نشانگر سال کبیسه و ذخیره انرژی است. دارای دماسنج همه چیز است. ذخیره نیرو، نشانگر سال کبیسه، غروب خورشید، نمودار ستاره، معادله زمان را نشان می دهد و دارای عقربه خورشیدی است. همچنین زمان طلوع خورشید و تاریخ عید پاک را نشان می دهد.
حداقل قیمت این ساعت 6.4 میلیون دلار و ساخت سوئیس است.

5- Vacheron Constantin 57260

این ساعت زیبای 98 میلیمتری ساخته شده با طلای سفید با 57 ویژگی که در سال 2015 رونمایی شد، بعنوان پیچیده ترین ساعت تاریخ شناخته می شود، ساخت آن 8 سال طول کشیده و دارای 2826 قطعه، 31 عقربه، 242 جواهر است، از امکانات شاخص آن تقویم دائمی میلادی، تقویم نجومی، تقویم عبری، تقویم قمری، تقویم یوم کیپور، کرنوگراف چرخ 3 ستونی با 4 عملکرد از جمله تقسیم ثانیه، 24 شهر به وقت جهانی، توربیلیون، نشانه فصل از جمله اعتدال، انقلاب، نشانه های زودیاک، نمودار آسمان، ساعت طلوع آفتاب ساعت غروب آفتاب نشانگر طول روز نشانگر طول شب و.......است. قیمت این ساعت 10 میلیون دلار و ساخت سوئیس است.